スポンサーサイト
スポンサー広告】 | top↑
My school trip
I visited the Doutonbori of Osaka and the Kiyomizu temple of Kyoto.

I ate a Okonomiyaki which you like and many Takoyaki.
These were very delicious.
Have you ever eaten Takoyaki?
The shape of Takoyaki is a small ball.
Takoyaki is made from flour, and octopus.
There are sauce, and katsuobushi on Takoyaki.
I had been thinking that Takoyaki contains a cabbage until I ate many Takoyaki in Osaka.
However, Takoyaki which I ate in Osaka didn't contain a cabbage .
I heard that "Takoyaki in Osaka don't contain a cabbage and yet Takoyaki in Kyoto contain a cabbage".
So I was surprized very much.
I want to make Takoyaki which don't contain a cabbage.

I enjoyed shopping in the street of front of Kiyomizu temple.
Many presents and many foods were being sold there.
For example, there were Yatsuhashi, crepe, soft ice cream, tea, wooden sword, chopsticks, folding fan, and traditional goods.
Yatsuhashi is a famous sweet of Kyoto.
There are green tea taste, chocolate and banana taste, Black sesame taste, sweet potato taste, etc.
I want to recommend Yatsuhashi of green tea taste to you.
I ate a soft ice cream of tofu.
It was very delicious.
I bought chopsticks of the design of the rabbit to my family.
These made my family very glad.

My school trip in Kyoto and Osaka became nice memory.

Thank you to reading.

20060925193908_p.gif


日本語訳

私は、大阪の道頓堀と京都の清水寺を訪問しました。

私は、あなたが好きであるお好み焼きと沢山のたこ焼きを食べました。
これらは、とてもおいしかったです。
あなたは、これまでにたこ焼きを食べたことがありますか?
たこ焼きの形は、小さなボールです。
たこ焼きは、小麦粉とタコから作られます。
ソースとカツオ節がたこ焼きの上にあります。
私は、大阪で沢山のたこ焼きを食べるまで、たこ焼きがキャベツを含んでいると思っていました。
しかし、私が大阪で食べたたこ焼きはは、キャベツを含んでいませんでした。
私は、「大阪のたこ焼きはキャベツを含まないが、京都のたこ焼きはキャベツを含む」と聞きました。
それで、私はとても驚きました。
私は、キャベツを含まないたこ焼きを作りたいです。

私は、キヨミズ寺の正面の通りで買い物をして楽しみました。
沢山のプレゼントと沢山の食品が、そこで売られていました。
たとえば、ヤツハシ、クレープ、ソフトクリーム、お茶、木刀、箸、扇子と伝統的な商品がありました。
ヤツハシは、京都の有名な甘いものです。
緑茶味、チョコレートとバナナ味、黒ゴマ味、サツマイモ味、などがあります。
私は緑茶味のヤツハシをあなたにすすめたいです。
私は、豆腐のソフトクリームを食べました。
それは、とてもおいしかったです。
私は、私の家族にウサギの模様の箸を買いました。
これらは、私の家族を喜ばせました。

京都と大阪での私の修学旅行は、素晴らしい思い出になりました。

読んでくれてありがとう。

20060925193908_p.gif

ALTの先生に修学旅行についての手紙?みたいなのを提出するっていうライティングの課題が出た!
だから、今日は英作文を頑張った(*´∀`*)b
せっかくだから、ブログにも載せる~!!
スポンサーサイト
高校生にっきトラックバック(0) | コメント(5) | top↑
<<いっぱいいっぱい | ホーム | 修学旅行⑦>>
すげー∑( Д )゚ ゚
英語さっぱり
わかんない(笑)
【2008/10/26 21:46】URL | コジョ #J7S1TTU6[ 編集]


すげー(;゜∀。)
ルンタさすがねっ(☆`0uo*)b

訳載せてくれてありがとう★笑〃
【2008/10/27 14:32】URL | あやの #7IiVxrGs[ 編集]

最近、コメしてなくてゴメンね;;

ひよこも、今年修学旅行で京都・奈良・大阪に行った★
清水寺の前のお土産通りで、時間を大幅にロスしてしまった!!!!
計算外ーww
【2008/10/27 21:37】URL | ひよこ #FvLIUmYM[ 編集]

ルンタの英語分かりやすい
全部訳せた
【2008/10/28 18:41】URL | あや #fie2gk2Q[ 編集]

久し振りですーーーーーっっww
コメントをもらったにも関わらず来るのが遅くなりました;

修学旅行に行ってたんですねww
いいなっいいなっ 修学旅行♪

英語・・すごい・・・ww
【2008/10/29 13:43】URL | いちご #EWjnz5Nk[ 編集]
















管理者にだけ表示を許可する


トラックバックURL
http://lesserpanda.blog51.fc2.com/tb.php/338-33bccaf1

この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
| ホーム |
